Monday, April 11, 2011

insaflah wahai anak didik...

assalamualaikum..wahai blog...semenjak aku bgelar seorang pendidik..blog kian sepi dan bsawang..sgguh sadis..oh tuhan..hectic nya kehidupan aku sehari2..ternyata ..menjadi seorang pendidik dizaman serba canggih ini mencabar kewarasan dan kerasional manusia..no wonder para cekgu2 hanya perlu bkerja sparuh hari..balik jam 3 pun buat aku stengah mati..smpai rumah..makan tak lalu..bcakap tak kluar suara..kaki tgn pun tkunci..apa yg aku mampu adalah mlepaskan penat lelah sketika bsama bantal dan selimut..life no more..terasa ini bukan dunia aku..ini bukan pilihan hidup aku..biarpun begitu..stiap pg..stiap kali melangkah kaki masuk ke pagar skolah..aku ikhlaskan hati..aku redhakan sgala ilmu yg aku taburkan untuk para pelajarku..dan aku doakan mereka dibukakan hati..INSAFLAH WAHAI ANAK DIDIK..smoga kalian mjadi anak yg baik..
kesimpulannya..aku perlu melakarkan plan B utk teruskan hidup aku nnt...sgguh aku tak mampu bhadapan dgn situasi yg mnyesakkan jiwa ini sepanjang hidup aku..ya Allah..tunjukkan aku jalan..dan permudahkan segala urusanku Ya Allah...aku perlukan satu kedamaian...T.T

jiwakusut,
cik meli mohamad...