Monday, April 20, 2009

bumi yg merintih!

huuu..bercakap..dan mghuraikan isu demam dan selsema aku ni..aku terpaksa pegi inject..sgt sakit..bila aku bsembang dgn doc td..antara faktor2 yg mnyebabkan aku slalu demam adalah..environment yg tak sehat..wheater yg kejap panas terik..kejap mendung..kejap hujan ribut..dan bcampur dgn antibodi yg tak bape nk kuat..aku sering dserang pelbagai penyakit..ape yg aku phatikan..tg malim ni..dpenuhi debu..dan persekitarannya sgt tak sehat utk student2 sekitar ini..manusia mgkin sudah smakin tak peka..lalai akan bumi yg smakin tua yg sudah tak mampu mnanggung pencemaran yg blaku...asap2 kilang mgkin tiada dsekitar ni..but..how about car..bus..lorry..etc..pembuangan dan pmbakaran smpah jugak ada di serata alam..nk djadikan cerita..last few days..otw aku pulang dr s.alam.aku smpatla capture beberapa pic ni..tgk dan renungla sbg iktibar utk kita semua....


faktor utama punca pemanasan global hari ini..


speechless... =(


awan yg suci..sbelum dcemari debu dunia...

jadi..siapakah yg harus dpersalah bila keadaan lapisan ozon makin menipis hari ke hari..
matahari hari ini..tidak lagi slamat utk dnikmati..
ianya makin panas mbahang..bikin kpala sakit..mata berpinar..kulit sunburn dan sbgainye..
bumi ini bukan milik kita..tp kita yg mminjamnye dari anak2..
apa yg tggal utk kita warisi utk generasi akan datang jika..
udara tidak lagi slamat utk dhirup..mana manusia mau dapatkan oksigendgn smpurna,.
mampukah planet marikh..?
zuhal oh tidak mungkin....
think about it...

sekian lama mbebel..aku nk tdo dan pk kan final aku d esok hari..papai..
im feel better..wpom bontot aku sgt sakit akibat dinject~~
waaaa3

nukilan~
emiLy200508



No comments: